A közleményben felidézték, hogy a Lidl a kormányzati törekvésekkel összhangban 2014-ben elindította a magyar borászatokat, pincészeteket támogató Lidl Wine Expo Hungary programját, ennek köszönhetően folyamatosan nő a hazai borok népszerűsége Magyarországon és külföldön is.
A Lidl összesen 23,7 millió palack magyar bort értékesített tavaly itthon és külföldön.
Az élelmiszerlánc Európa 12 országába 142 féle magyar bort exportált az elmúlt évben, a legnagyobb felvevőpiac Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia volt. A legnépszerűbb borfajták közé a szürkebarát, a királyleányka, az egri bikavér és a tokaji furmint tartozik.
Magyarországon a Lidl csaknem 12 millió palack magyar bort adott el tavaly, ami majdnem 23 százalékos emelkedés az előző évhez képest. Az élelmiszerlánc tapasztalatai szerint a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben. Az állandó kínálatban szereplő termékek közül az Irsai Olivér a legnépszerűbb, de kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is.
A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre nő az érdeklődés a minőségi borok iránt, így egy-egy palackért hajlandóak akár magasabb árat is kifizetni - közölte a Lidl Magyarország.
(Forrás: kereskedelmiszektor.hu, mti/Fotó:mti, pixabay)