Csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévben Magyarországon, a Nielsen fogyasztói bizalom indexe 57 pontra esett az első negyedévi 61 pontról, és 2 százalékponttal növekedett a 2015 második negyedévben mért 55 pontról - közölte a piackutató kedden az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a Nielsen 63 országban több mint 30 ezer fogyasztó megkérdezésével 2016. május 9-27. között végzett kutatása alapján a fogyasztói bizalom index európai átlaga 79 pont, a világátlag 98 pont a második negyedévben.
A Nielsen közleményében kiemelte, hogy a bizalmi mutató három összetevője közül a magyar fogyasztók a legoptimistábbak személyes pénzügyi kilátásaik megítélésében, ezt a válaszadók 19 százaléka látja többé-kevésbé jónak a következő tizenkét hónap során, az első negyedévben mért 25 százalékkal szemben.
Magyarországon kisebb lett a fogyasztók vásárlási kedve, a felmérés szerint az első negyedévi 20 százalék után a második negyedévben a megkérdezettek 17 százaléka vásárolt volna május 9-27. között - közölte a nemzetközi piackutató cég.
A Nielsen tájékoztatása szerint a felmérésből kiderült, hogy a magyar válaszadók 15 százaléka a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja, arányuk 2 százalékponttal kisebb, mint az első negyedévben volt.
mti/Kép: FreeImages