A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő testület kiemelte: a hozzájuk kerülő panaszok követik az európai uniós tendenciákat.
Európa-szerte az uniós békéltető honlapon keresztül benyújtott mintegy ötvenezer ügy 11,7 százaléka légitársaságok szolgáltatásaival, 10,7 százaléka ruházati cikkekkel és lábbelikkel, 7,6 százaléka információs és kommunikációs technológiai (IKT) termékekkel, 5,21 százaléka elektronikai termékekkel függött össze.
Közleményében az online vitarendezésre kijelölt magyar nemzeti tanácsadó szervezet emlékeztet arra, hogy az e-kereskedelem robbanásszerű növekedésével egyre inkább előtérbe kerül az Európai Bizottság által létrehozott uniós online békéltető honlap (www.ec.europa.eu/odr) az online vásárlásból fakadó viták megoldásra.
A Budapesti Békéltető Testület tapasztalatai szerint a fogyasztók és a vállalkozások körében egyre népszerűbb az online vitarendezés, ami számos ügyben hozott megoldást.
(Forrás:kereskedelmiszektor.hu, mti/Fotó:pixabay)